lördag 30 januari 2016

Vi har ägt Nova i sju år

För sju år sedan var syrran och jag tillsammans med mor och far till Sandviken för att provrida Kulas Nova, då fyra år! Jag föll direkt för henne då hon var ganska lik Lord of Starlin (vår häst som vi tyvärr fick ta bort). Hon var dessutom otroligt snäll att hålla på med, stod som en liten ängel på stallgången. I ridningen var hon lite vinglig och "brallig", feg som jag är så avstod jag att galoppera med henne eftersom hon gärna busade till det lite då. Men jag blev helt såld på henne, en sådan mysig liten häst!
Efter många funderingar och efter att vi varit och provridit några fler hästar så bestämde vi oss för Nova. Då vi hämtade henne klev hon efter lite tveksamhet in i transpoerten, syrran typ blev apledsen då vi åkte därifrån... Rädd för att vi varit för snabba att köpa en ny häst efter att måst ha tagit ner Starlin (en Urra-favvo-häst)!

Hur som helst har Nova gett oss mycket glädje och vi älskar henne så mycket. Hon är som lite speciell Nova-gumman...pratar ofta och gärna, rullar sig alltid då hon kommer in i boxen, är fjantig för det mesta, men ändå så trygg, behöver lång startsträcka innan hon kommer igång, men då kan hon bli riktigt pigg och orka busa mycket! Det är vår fina Nova det! Tack Hanna för att vi fick köpa henne, hon har det så bra hos oss, vår prinsessa!!!


2 kommentarer :

Urra sa...

Vilket bra bildspel, men vad mkt mindre vi var för några år sen, både vi och Nova. Sen tycker jag att hon var snyggare med lång man ��

MoM sa...

Håller med Urra, så himla bra bildspel du fått till. Musiken till bilderna var super. Hoppas att Hanna ser detta, då förstår hon att Nova har fått det "superhästapbra". Kul också att se småskruttarna när de var betydligt mindre, nostalgi till max, tack.